Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie | Benifits | Hindi Eng | foodpie.in

0 Comments

Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie Benefits in Hindi :

Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie  में बस 100 ग्राम ही कार्बोहाइड्रेटस है ।आप इसे खाने की जगह ले सकते हो ।Low Carb Diet आजकल बहुत लोकप्रिय हैं और यह लोगो की सेहत को अच्छी रखती हैं ।कार्बोहाइड्रेटस खाने से हमारे ब्लड शुगर और इंसुलिन लेवल्स पर भी फर्क पड़ता हैं । जब हम कार्बोहाइड्रेटस की मात्रा को अपने खाने में कम कर देते हैं तो इसका सीधा असर हमारे ब्लड सुगर और इंसुलिन लेवल पर भी पड़ता हैं ।
Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie | Benifits | Hindi Eng | foodpie.in
ज्यादा सुगर खाना सेहत के लिए हानिकारक हैं । यह बहुत सारी खतरनाक बीमारी को जन्म देती हैं जैसे कि टाइप 2 डायबिटीज , कैंसर और दिल की बीमारी । जब हम Low Carb Diet हम लेते है तो हमारी भूख कम हो जाती हैं और पेट जल्दी भर जाता है । पीनट बटर और केले बहुत फादेमंद होते है ।पीनट बटर Low Carb और फाइबर से भरा हुआ होता है । इसमें अच्छा Fat पाया जाता है जिसकी बजह से यह आपको देर तक भूख नहीं लगने देता । 
केला एक बहुत अच्छा फल हैं, एक केले में 105 कैलोरीज़ होती हैं । यह सब ज्यादा पानी और carbs की वजह से होता है । केले में बिल्कुल fat नहीं होता और प्रोटीन भी बहुत कम होता है । इसमें विटमिन सी होती है, इसी वजह से यह रेसिपी एक अच्छा balanced source है मिनरल्स और विटामिन का । 

Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie के लिए आवश्यक सामग्री :

2 केले, बिना चीनी का बादाम दूध (250ml), बिना चीनी का पीनट बटर (1-2 चमच), बिना चीनी का कोकोआ पाउडर ।

Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie | Benifits | Hindi Eng | foodpie.in

Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie बनाने की विधि : 

केले को आधा काट लें और फिर एक मिक्सी में सारी सामग्री को मिला के मिक्सी चालू कर दे । 2 मिनट होने के बाद इसे मिक्सी से निकाल दे । अब यह  smoothie तैयार हैं ।


Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie Benefits in English :

Low carb diet is highly popular these days amomg people who wants to stay fit. 
Eating carbohydrates have the biggest impact on our blood sugar and insulin levels. Restricting carbohydrates in our diet has a direct result in lowering our sugar levels and insulin needs.

High sugar levels play a part in almost all chronic diseases such as type 2 diabetes, dementia, cancer and cardiovascular disease. Low-carb diets increase satiety due to the balanced blood sugar levels they promote. This low carb peanut butter banana smoothie has carbs less than 100gms. You can use it as a meal replacement. 

Peanut butter and banana has enormous health benefits. Peanut butter is low carb and high fibre rich. It has a good amount of fat which keeps you satiated for a long time. Banana is equally very healthy fruit. Each banana has only about 105 calories and consists almost exclusively of water and carbs. Bananas hold very little protein and almost no fat. It has a lot of vitamin C. Therefore this recipe is a well-balanced source of all minerals and vitamins.

Ingredients for Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie:

Riped banana, Unsweetened almond milk (250 ml), Unsweetened peanut butter (1-2 tablespoon), Unsweetened cocoa powder

Methods for Low Carb Peanut Butter Banana Smoothie:

Cut a banana into half and Take a blender and mix all ingredients than on the Mixer Grinder for 2 minutes. It’s ready to drink.

READ OUR LAST BLOGS

Banana Moringa Smoothie | Weight Loss | Benefits | foodpie.in

Mango Chia Smoothie Recipe | Step by Step | foodpie.in

Bulletproof Coffee Recipe – Keto Coffee Benefits | Hot Coffee | Cold Coffee

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *